A CreditSkipper Kft. teljes körű pénzügyi tanácsadást nyújt vállalkozásoknak. Legyen szó Széchenyi Kártya Programról, beruházási stratégiáról, cégutódlásról vagy hiteltanácsadásról, mi itt vagyunk, hogy segítsünk.
A Széchenyi Kártya Program összes hiteltermékére vonatkozóan, kezdve a teljes körű információk nyújtásától, a hitelek kiválasztásán keresztül, a hitellehetőségek és azok feltételeire vonatkozó kérdéseken át a teljes hiteligénylés lebonyolításáig, ellenszolgáltatás (pl. sikerdíj, jutalék, ügynöki díj, tanácsadói megbízási díj) nélkül,
állunk a vállalkozások rendelkezésére.
Szakértői segítséget nyújtunk a hatékony beruházási tervek kidolgozásában, valamint a növekedési stratégiák meghatározásában, hogy vállalkozása még sikeresebb legyen.
Ha vállalkozása tulajdonosváltás előtt áll, mi segítünk a gördülékeny átmenetben a cégutódlás alapos megtervezésével, hogy a vállalkozás folytonossága és stabilitása megmaradjon.
Segítséget nyújtunk a legjobb hitelajánlatok kiválasztásában és a teljes ügyintézésben.
A sok-sok éve működő vállalkozások a Bankjaik/Bankjuk kezelésénél két tipikus hibát könnyen véthetnek:
Az első esetben a tulajdonos rendkívül hűséges, a számla nyitásakor megismerte „Józsit” A banki ügyintézőjét, aki az idő óta minden nyűgjét-baját el tud intézni, esetleg „Mónika” a fiókvezető évente meglátogatja kis szóró-ajándékokkal, és biztosítja róla, itt mindent a legjobb minőségben megkaphat.
Nos, ez akár igaz is lehet, de a leggyakrabban sajnos ebben az esetben már az alap számlacsomagnál is jelentősen magasabbak a havi bankköltségei a vállalkozásnak, mint azt egy optimális bank kiválasztásával elérhetne a vállalkozás. Ha esetleg folyószámla/forgó vagy beruházási hitellel is rendelkezik a Bankjánál, nos akkor általában nem a piacon elérhető leg költségkímélőbb ajánlatot kapja meg, hiszen a Banknak is meg kell élni valamiből. Ezzel nem azt mondom, hogy folyamatosan bankot kell váltani havi 100 forint előnyért, mert egy bankváltás sem költségmentes, de igen is tisztában kell lenni az elérhető bankok aktuális cégünkre hangolt ajánlataival, hogy elérhessük kedvenc Bankunknál is ezeket a kondíciókat ( ezek legjelentősebb tétele az utalások jutaléka és azok maximalizált tételösszege ) ezeket mindig karban kell tartani és minimális szinten tartani ezen szolgáltatások árát.
Második esetben, minden vonzó/vonzónak tűnő ajánlatra rárepülünk és nyitjuk az új banki számlákat, váltjuk át valós vagy vélt előnyért meglévő folyószámla, forgó, vagy beruházási hiteleinket.
Ez a magatartás egyrészt már közép távon sem jó pont a Bankoknál, más részről a számlák nyitásának a partnereink felé sem biztos, hogy jó a látszata, nem is beszélve a váltás költségeiről… ( számlázás, partnerek kiértesítése, pecsét, stb. )
Könnyen ülhetünk két pad közé, ha kedvezőbbnek kínált banki termékre rábólintunk és közben régi Bankunk termékét idő előtt megszüntetve esetlegesen nem a felkínált kondíciókat, vagy rejtett költségekkel megtűzdelt terméket kapunk az új Banktól.
Persze a legkellemetlenebb ebben az esetben a sok- sok élő bankszámlánk, melyeken még némi befolyó kimenő összegek szerepelnek, persze mindnek a havi költségét fizetjük, már standard kondíción és alig nyertük meg töredékét az új számlával…
Tanulság: Mindig alapos, szakember segítségével ( aki nem az adott bankok ügyintézője ) történő kalkuláció, a számunkra ideális bankolási szokások kialakítására!
A személyes irányítás alatt álló vállalkozás, melyet a tulajdonos hosszú évek évtizedek alatt épített fel, vezetett be a piacra, gyakran a régi beidegződések, megszokások mentén működik.
Sokszor a régi partnerekkel a konfliktus, éles tárgyalási helyzetek elkerülése érdekében, a vevőknél a biztos vevőállomány megtartása, szállításnál a hiánygazdaságban gyökerező, félelem a pontos biztos szállításra, gondolkodásmód miatt előfordulnak finanszírozási anomáliák!
Mire figyeljünk a vevői fizetési határidőknél?
És persze még sok-sok egyéb szempont az ami összességében meghatározza vevőink felé biztosított fizetési futamidőt.
És ezzel szorosan összefügg, elengedhetetlen, a szállítóinknál elért fizetési futamidő kialkudása, melynek a vevő futamidőkkel összevetve jó esetben egy likviditási tartalékot kell biztosítani gazdálkodásunkban.
Itt is számos külső és belső körülmény befolyásolja a kialkudható fizetési kondíciókat, elég tág határok között.
Mik is a legfontosabbak:
És ne feledjük, ha nem régi, a piacon ismert szállítótól vásárlunk, járjuk körül gazdálkodását, nézzük meg kapcsolt vállalkozásait- árbevételét fizetési hajlandóságát … ezek elérhető adatok, de erre szakértőt is felkérhetünk. ( Jobb elkerülni a kellemetlen meglepetéseket egy kedvezőnek tűnő szállító miatt NAV ellenőrzéseket esetleg komolyabb hatósági érdeklődést előidézni cégünkkel szemben. )
Ha mindezek az információink fizetési határidők a vevő és szállítói oldalon rendelkezésre állnak, tudjuk a mi átfutási idő átlagainkat termék/anyagtípusonként, már is számolhatjuk a finanszírozási szükségletet, meglátjuk mi az ami benne kell, hogy álljon a termelésünkben, egy egy javított
szerződéssel, cserén, pontosításon mekkora összeg szabadítható fel/tartalékolandó termelési folyamatainkba!
Készüljünk fel a bizonytalan vevő/szállító pótlására, átmeneti finanszírozási többletének biztosítására. Ha ezt végig nézzük legalább negyedévente, már is nyugodtabban foglalkozhatunk a termeléssel, dolgozóink motiválásával…
Keressen minket bizalommal, ha tanácsra vagy segítségre van szüksége! Örömmel segítünk!